Onze eerste dag op de school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne en Inge - WaarBenJij.nu Onze eerste dag op de school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne en Inge - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag op de school

Door: Lianne en Inge

Blijf op de hoogte en volg Lianne en Inge

10 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste dag op school begon goed... Het was alleen een verrassing voor hen dat we kwamen maar uiteindelijk kwam alles goed!
We mochten onze verwachtingen en voorkeuren voor een groep aangeven. Het is een mooie school maar niet echt arm. Het is heel anders dan wij verwachtten omdat wij van te voren andere informatie hebben gekregen.
We waren allebei in een andere groep en daar hebben we meegekeken en geholpen met het werk. In Inge haar klas is de leerkracht heel positief maar wel streng. De kinderen die te lang haar hadden, moesten maar tegen hun moeder zeggen dat ze naar de kapper moesten, best vreemd! In Lianne haar groep (oudere kinderen) waren de kinderen vooral zelf aan de slag. De leerkracht was ook zeker positief maar het was erg druk. Sommige kinderen waren echt brutaal. De vragen als: Heb je een vriend? Ben je getrouwd en heb je een baby? kwamen ook nog voorbij.. Altijd leuk om te horen wat kinderen van je willen weten.

's Avonds aten we chickenburgers (het eten in het vrijwilligershuis wordt voor ons geregeld). En verder hebben we lekker rustig aan gedaan!

Vandaag was een gekke schooldag. We kwamen om 8 uur aan en werden bijna direct gevraagd of we in een klas (groep 7 ofzo) wilden lesgeven omdat de leerkracht ziek was. Dit hebben we gedaan.. We waren wel heel erg blij dat we pauze hadden want dit was pas na 2 uur en 40 minutenWat een drukte! De mensen van SASTS zeiden dat we flexibel moeten zijn, nou dat waren we. Een liedje hier en een dansje daar en verder heel serieus aan de slag: Maths, English etc. We hebben het overleefd en zijn stiekem best trots op onszelf. We waren in ieder geval een goed team =) De meeste kinderen gingen goed aan het werk hoor maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Vanmiddag zijn we de Tafelberg opgegaan (niet geklommen hoor .. ook vanwege de tijd). Echt waanzinnig mooi en ook lekker koud en veel wind maar dat vergeet je bijna als je zo'n mooi uitzicht hebt :) We hebben veel foto's gemaakt. Het duurt alleen erg lang om de foto's te plaatsen dus die komen nog..

Morgen gaan we werken en 's avonds uit eten met de andere 5 Nederlanders. Erg gezellig!!

Tot snel allemaal! We vinden het leuk om jullie reacties te lezen :)

Lianne en Inge

• 11 Oktober 2012 - 10:07

Yvonne En Johan Loevesijn.:

Hoi Lianne,
    Wat een leuke eerste verslag.Wil eerst even zeggen dat wij het super gaaf vinden dat je dit werk doet je /jullie zijn kanjers. Hoeveel kinderen heb je gemiddeld in je klas of is dat verschillend???Hier in Nederland is het prachtig weer 14 tot 15 gr en heel zonnig hoe is het weer bij jullie en hoe leven die mensen daar???
    Wens jullie een heel leerzaam verblijf daar en hoop dat je ook nog een beetje van het land kan genieten!!!
    Lieve groetjes uit Lelystad van Johan en Yvonne.

• 11 Oktober 2012 - 16:16

Ank En Alfred:

Hoi Inge en vriendin,

Leuk om jullie verhalen te lezen, en gezeelig dat er nog meer Nederlanders zijn. We zien later de foto,s wel eens in oudkarspel nu ook heerlijk zonnig weer, wel fris. Zaterdag gaat Alfred samen met je vader de boot weer op de kant trekken.
    Verder geen nieuws we volgen jullie
    Groetjes Alfred en ank

• 11 Oktober 2012 - 19:56

Angelien Hin:

Hoi meiden!

Wel een belevenis zo'n school met van die brutale apen! Maar daar weten jullie wel raad mee toch? Leuk om te lezen, die stukjes. Ook heb ik van Menno een hele mooie foto te zien gekregen die vanaf de tafelberg of de voet ervan gemaakt is. Prachtige foto, mooi weer en blauw water. Word ik jaloers van, hier fiets ik al met mijn handschoenen aan.

Groeten, x, Angelien

• 12 Oktober 2012 - 18:59

Pap,mam En Britt:

Hoi meiden,

Zo zie je maar weer, overal in de wereld zijn kinderen hetzelfde: lief, druk maar vast ook gezellig.Jullie missen hier niets : koud, regen echt herfst. Het is jullie van harte gegund al die zon. Hoewel een klein beetje zon zou hier niet gek zijn.Leuk om jullie verhalen te lezen. Tot spreeks.

Dikke kus van ons

• 12 Oktober 2012 - 21:19

Hanneke:

Ahh, spannend zeg, zomaar daar voor een groep 7 of iets lesgeven! Wel leuk met z'n 2en ook denk ik! Leuk om te lezen hoe het daar is!
    Hanneke

• 13 Oktober 2012 - 00:33

Mariska :

Heey meiden,

Jullie zijn kanjers. Gewoon ff samen op de tweede dag les gaan geven in de groep. Daar word je zelfverzekerd van..
    Zijn de kindjes ok zo schattig? Al veel foto's gemaakt?
    Geniet ervan he!! Hier is het weer echt slecht, veel regen dus geniet van het mooi weer daar.

Liefs Mariska

• 13 Oktober 2012 - 00:33

Mariska :

Heey meiden,

Zijn de kindjes ok zo schattig? Al veel foto's gemaakt?

Liefs Mariska

• 14 Oktober 2012 - 10:41

Rianne:

Hey Meiden,

Wat gaaf allemaal =D Jullie hebben meteen jullie kwaliteiten kunnen laten zien, dat zal wel even spannend geweest zijn. Ik vind het super knap dat jullie dat hebben gedaan ! Daar leer je een hele hoop van.
    Super om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie ook contact hebben met de andere Nederlanders !
    Suuuper mooie foto's ook, echt leuk om dit te zien en te lezen !

Nog heel veel plezier meiden !

xxx Rianne