Veel te vertellen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne en Inge - WaarBenJij.nu Veel te vertellen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne en Inge - WaarBenJij.nu

Veel te vertellen!

Door: Inge en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne en Inge

16 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Hierbij weer even een blog om jullie op de hoogte te stellen van onze belevenissen. We hebben al weer veel mooie dingen meegemaakt en het is hier erg lekker weer, zo'n 22 graden.

Zaterdag zijn we naar een hele leuke markt geweest, the old biscuit mill in Woodstock. Er hing een super gezellige sfeer door een bandje dat leuk aan het spelen was. Hier kon je verder allerlei dingen proeven. We hebben lekker rond gekeken en heerlijk de toerist uitgehangen.
Zondag hebben we The Lions Head beklommen. Het was super warm en Sam van het vrijwilligershuis gaf aan dat het misschien niet zo handig was om te gaan. Daarom hebben we gewacht tot ongeveer half 3 en hierna zijn we vertrokken. We hebben er ongeveer 1,5 uur over gedaan (iets langer dan gemiddeld omdat we deze trip natuurlijk wel volledig moesten vastleggen:P). Het was heel helder en we hadden erg mooi uitzicht. Op de Tafelberg zag het er erg mistig uit dus stiekem waren we heel blij dat het bij ons zo mooi was. Het eerste stuk ging prima, het was soms wel prettig dat het even waaide. Het tweede gedeelte, echt het rotsachtige gedeelte, was wat zwaarder. Hier moesten we echt gaan klimmen, ladders op en op metalen voetstukjes staan etc. Het was erg gaaf om te doen, helemaal als je dan uiteindelijk boven bent. De terugweg was anders dan heen en uiteindelijk ook eenvoudiger. Weer een mooie ervaring om aan ons to do list toe te voegen.

Ondertussen zijn we nu 1,5 week naar het project geweest. Hier hebben wij gemengde gevoelens aan over gehouden. Allereerst hadden we het idee dat zij ons niet echt nodig hebben en dat voelt niet zo prettig (we voelen ons wel welkom en veilig in de school). Verder is Lianne nog maar twee dagen in haar "eigen" klas geweest en Inge drie keer omdat we, zoals we al eerder hebben verteld, al een aantal keren in grade 4 hebben ingevallen. Zo ook gisteren. Dit was een moeilijke dag. Gelukkig hebben de kinderen vandaag veel goed gemaakt. We hadden vandaag genoeg werk zodat de kinderen ook echt hard aan de slag konden.
De kinderen van grade 2 vragen steeds heel schattig of wij ook nog bij hen in de klas komen. De kinderen komen snel naar je toe om met je te knuffelen, dit is wel erg leuk om te zien. De kinderen lijken erg veel op elkaar, vooral omdat het donkere kinderen zijn die natuurlijk allemaal een uniform dragen.

Verder hebben we ook ons sponsorgeld dat we graag goed willen besteden. De school heeft alles goed georganiseerd dus wij konden niet echt iets bedenken (natuurlijk is er wel eens een stoel of een uniform kapot etc. maar dit zijn niet zulke uitgebreide dingen) waar we al het geld aan uit zouden kunnen geven.

Door onze gemengde gevoelens hierbij, hebben we toch de organisatie gemaild en zijn we gisteren naar The SASTS office geweest. De vrouw met wie wij spraken, gaf aan dat ze het goed begreep en blij was dat we langs kwamen. Ze reageerde erg positief en gaf aan naar een oplossing te gaan zoeken. Dit voelde als een opluchting! En de oplossing kwam best snel...namelijk, vandaag! We hebben een mail gekregen dat we bij Shine Centre in Zonnebloem aan het werk kunnen gaan. Voor ons beiden "an experience" en iets wat wij leuk zullen gaan vinden, zoals Nuri van SASTS zei. Dus we zijn benieuwd. Stiekem zijn we wel blij met deze mogelijkheid. Het komt erop neer dat wij kinderen gaan helpen met lezen. We gaan ze dit spelenderwijs en 1 op 1 of 2 op 1 aanbieden. Dit kunnen we doen door voor te lezen, samen te lezen, spelletjes te spelen etc. Het gaat erom dat de kinderen plezier krijgen in lezen op een manier die bij hen past.
Hierbij de website van the Shine Centre zodat jullie eventueel een kijkje kunnen nemen: www.theshinecentre.org.za Er is en kopje met: Volunteers. Hier staat o.a. meer informatie over taken die wij dan gaan vervullen.
Donderdag gaan we samen met iemand van de organisatie naar het project toe, volgende week maandag beginnen we.
Wordt snel vervolgd!

Vandaag zijn we nog naar Cliffton Bay geweest, een erg mooi plekje en weer mooi even de gelegenheid gehad om een beetje bij te kleuren. (Sorry, we weten het.. in Nederland is het slecht weer :p)

Lieve allemaal fijne avond verder en tot de volgende blog!

Liefs Inge en Lianne

• 16 Oktober 2012 - 21:48

Marise:

Leuk meiden!
    Veel plezier bij het nieuwe project!
    Groetjes Marise

• 16 Oktober 2012 - 21:53

Richard En Myrthe:

Thanks voor de update. We lezen jullie berichten altijd met veel plezier!
    Goed dat jullie op zoek zijn gegaan naar een nieuw project. We zijn heel benieuwd hoe dit jullie gaat bevallen en horen het volgende week wel weer. Succes en geniet ook lekker!

Kus van Richard, Myrthe en Amélie

• 16 Oktober 2012 - 22:03

Mariska :

Spannend een nieuw project, maar wel goed dat jullie dat aangegeven hebben en ze het positief oppakten!
    Succes daar en geniet van de 'donkere kindjes'. Leuk he die donkere kindjes in uniform.
    Heb je daar een foto van in de klas? Dat is wel leuk :)

• 17 Oktober 2012 - 09:39

Ank En Alfred :

Hoi Inge in lianne
    Het is leuk om jullie blog te lezen, vind dat jullie dat knap aanpakken . En weer een nieuwe taak te krijgen, wel een beetje jaloers heerlijk klimmen en 22graden, wij regen regen regen.
    Xx en we volgen jullie weer
    Alfred en ank

• 17 Oktober 2012 - 17:30

Shirley:

Heey meiden ,

Wat heerlijk zeg 22 graden hier regent het zo'n beetje constant :(
    Zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar daar
    Fantastisch maak er wat moois van en vergeet niet te genieten

Groetjes Shirley

• 18 Oktober 2012 - 16:37

Angelien Hin:

Hoi Lianne en Inge,

Wat een schitterend uitzicht van zo hoog, doe nog maar veel van die leuke dingen in je vrije uurtjes!
    Mazzel dat de organisatie nog wat anders voor jullie had, ben zeer benieuwd of dat meer is wat jullie zochten.
    Tot de volgende keer,

Angelien

• 19 Oktober 2012 - 11:51

Pap En Mam:

Hallo Inge en Lianne

Leuk dat jullie nu je klimbrevet hebben. We zijn er ook trots op dat jullie dat andere vrijwilligerswerk gaan doen dat is toch denken we meer een uitdaging voor jullie. Prachtige fotos ook.Het weer knapt hier nu wat op en de komende week wordt het rustig herfstweer. Veel plezier nog in het zonnige zuiden.

Liefs Pap en Mam

• 19 Oktober 2012 - 11:51

Pap En Mam:

Hallo Inge en Lianne

Liefs Pap en Mam

• 19 Oktober 2012 - 12:48

Hiske:

Hoi Lianne en Inge,

Julllie zijn een stelletje mazzelaars, lekker in de warmte en wij hier in de regen...
    Super dat jullie op een andere plek terecht kunnen. Heb even op de site gekeken van Shine en dat ziet er leuk uit. Veel succes daar, Jip en Janneke komt daar vast van pas!

Groeten, Hiske