Goed aangekomen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne en Inge - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lianne en Inge - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: Lianne en Inge

Blijf op de hoogte en volg Lianne en Inge

08 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag schrijven wij onze eerste echte blog, met onze eerste belevingen in Kaapstad. We zijn veilig aangekomen. De vlucht ging goed. We hebben vier films gekeken in het vliegtuig, je moet wat als je ruim 11 uur onderweg bent ;p. Het eten was ook erg lekker, we kregen zelfs twee keer warm eten. Dit hadden we niet verwacht.
Op het vliegveld in Kaapstad ontmoetten we de chauffeur en hij bracht ons naar het SASTS house, het vrijwilligershuis. Toen wij hier kwamen, troffen we vier mensen aan. ’s Morgens waren er opeens veel meer en gister was het helemaal top drukte: 29 mensen! Het was ontzettend vol! Wij lagen eerst met nog een Duits meisje in kamer 3 (de kamer waar wij slapen). Nu is de kamer vol, alle vier stapelbedden.
Sam, de “baas” van het vrijwilligershuis is een spontane en gezellige man. Hij is er voor alles wat er in het huis gebeurt en helpt ons met de omgeving, kan tips geven etc. Gisteren kregen we van hem uitleg over het hoe en wat in het huis.
Verder is alles aanwezig in het huis: spullen voor het ontbijt, fruit, groente etc. Als je zelf iets wilt hebben is dat prima maar dan moet je het zelf gewoon even kopen en voorzien van je naam. De supermarkt is dichtbij, een pinautomaat is op loopafstand en ook het internetcafé is in de buurt!
Gisteren kwamen er zes Nederlanders dus dat is erg leuk, heel erg prettig om af en toe even in je eigen taal te kunnen praten.
Het is een komen en een gaan van vrijwilligers: het Duitse meisje dat bij ons in de kamer sliep, is gisteren vertrokken naar haar hostfamily en verblijft in het weekend bij ons in huis (hier is net even meer te doen). Zij heeft ons erg goed geholpen met een rondleiding in de buurt. We zijn met haar en een Duitse jongen Alexander naar Waterfront geweest, een haventje aan de kust. Erg gezellig dat zij ons meeneemt en dingen laat zien. We zijn zondagmorgen met haar naar de markt geweest.
Vandaag hadden we de oriёntatie. We vertrokken om 08:30 uur naar de SASTS office. Hier kregen we uitleg over alle do’s en dont’s in Kaapstad en Zuid-Afrika. Hierna hebben we te horen gekregen waar ons project zich bevindt. Ons project is in dezelfde straat als ons huis. We begeleiden kinderen op een basisschool. Morgen weten we hier meer over en dan zullen we snel een korte (?) blog schrijven. Ook hebben we een rondleiding gekregen door de stad, zodat we een beetje de weg weten. Je bleef foto’s maken van alle bezienswaardigheden. Company’s garden, een botanische tuin met heel veel eekhoorns en prachtige bomen. De oriental food bazaar, waar het heerlijk rook. En tot slot praktische dingen zoals de bussen en het treinstation.
Vandaag zijn we ook nog naar het strand geweest. We werden uitgenodigd door een aantal vrijwilligers. Het zag er erg mooi uit maar het waaide zo hard dat we uiteindelijk niet zo lang zijn gebleven. We hebben wel mooie foto’s gemaakt!
We vermaken ons hier prima. Het wordt alweer iets rustiger en dat betekent dat je ook weer wat meer ruimte en rust op de kamers hebt.
We zijn benieuwd wat ons morgen te wachten staat en zijn erg nieuwsgierig naar de taken die we mogen doen.

Tot de volgende blog, groetjes Inge&Lianne

• 08 Oktober 2012 - 21:54

Mennooo:

Gaaaf!! Ben benieuwd naar de foto's en wat jullie allemaal verder gaan beleven ;-)

• 08 Oktober 2012 - 22:10

Vader En Moeder Brouwer:

Jullie hebben al veel beleefd in die paar dagen.
    Veel succes morgen op het schooltje!
    groetjes van ons

• 09 Oktober 2012 - 19:38

Fem De Wit:

Lieve Inge,

Hier een berichtje van Fem. Ik was aan het collecteren voor de brandwondenstichting en moest ook langs de familie Kos. Maar ik denk die bewaar ik voor het laatst... dan konden ze in ieder geval alvast geld klaar leggen. Dan weet je het wel... kom maar even binnen. Britt roept: Troela kom maar even binnen, lust je een kopje thee? En nu moet ik natuurlijk iets tegen je zeggen! Britt las net jullie blog voor. Je bent goed overgekomen, je hebt mooi weer, leuke kamergenoten, wel een beetje vol! Maar daar kom je wel doorheen. Ik wens je een hele hele plezierige tijd:D Groetjes Fem en Lauw. Ook de groeten aan Lianne!

• 10 Oktober 2012 - 00:25

Mariska :

Super om te lezen jullie belevenissen.
    Hoe is het gegaan op school gisteren? Leuk? We zien die blog wel verschijnen.kus xx

• 10 Oktober 2012 - 14:34

Sanne :

He sista!

Super leuk verslag en ik ben helemaal gerust als ik dit allemaal zie en lees. Maak er vooral een gezellige tijd van zou ik zeggen! Beetje op het strand hangen is niet verkeerd in oktober :) En doe beetje voorzichtig he :)

hele dikke kus!